גוטרמן: "גילאי חינוך מהווים 65% מהאוכלוסייה אצלנו"

יוסי צלניקר 1 Comment on גוטרמן: "גילאי חינוך מהווים 65% מהאוכלוסייה אצלנו"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

250 תלמידים ותלמידות עושים בימים אלה את דרכם למוסדות החינוך ב"עיר הילדים" מודיעין עילית, מתוכם למעלה מ-10,000 ילדים בגני ילדים ו-3,154 תלמידים חדשים. 130 כיתות חדשות נוספו השנה, חמישה בתי"ס חדשים (יסודי ועל יסודי), 22 גני ילדים חדשים, מתוכם 8 גנים בבנייני מגורים ברחוב חזון דוד שאוכלס לאחרונה.

בראיון נרחב שערך העיתון הכלכלי "גלובס" עם ראש העיר הרב יעקב גוטרמן, על פתיחתה המוצלחת בס"ד של שנה"ל במודיעין עילית, נכתב כי "בעיר החרדית מודיעין עילית מתמודדים בכל שנה עם גידול עצום באוכלוסייה, לפי נתוני משרד הפנים גילאי חינוך מהווים 65% מהאוכלוסייה".

העיתון הכלכלי "גלובס" התמקד במצוקת השטח לגני הילדים. בכתבה תחת הכותרת: "כך מתמודד ראש עיריית מודיעין עילית הרב יעקב גוטרמן עם הגידול העצום באוכלוסייה ועם הצורך במציאת פתרונות לקראת שנת הלימודים", נכתב: "בעיר החרדית מודיעין עילית מתמודדים בכל שנה עם גידול עצום באוכלוסייה. בניגוד למודיעין, ספינת הדגל התכנונית של ישראל שבה דאגו לרכבת ולמים ולאזורי תעסוקה, במודיעין עילית עבדו בשיטת חומה ומגדל – לא היו תוכניות מתאר לעיר, לא אזורי תעסוקה – כלום".

– איך בכל זאת פתרת את בעיית השטחים? "בתב"עות שלנו נתנו הרבה זכויות בנייה, וזה אחד הפתרונות לבעיה של השטחים החומים. בזמנו עשיתי תב"ע שבה כל הקומות הראשונות יכולות לשמש מעונות יום, צהרונים וגנים. אמרתי לתושבים שאם יקנו באקירוב יקבלו למטה בריכה וחדר כושר בחינם, ואצלנו מקבלים גן למטה ויכולים להשתמש בו גם אחה"צ. יותר זול למשרד החינוך לקנות דירה כזו מאשר לבנות גן משלהם".

– וזה מספיק? "אני מנצל כל מה שאפשר. הכול אני עושה – חוץ משכירות. אני מביא קרוואנים ומשתמש בכל חלל בבית ספר. יש בתי"ס שבהם אני בונה 24 כיתות ומכניס תלמידים בכל החללים – כולל ממ"דים וחדרים שמיועדים לעבודה עצמית. אצלנו שני מוסדות יכולים להיכנס בבניין אחד".

בסיור פתיחת שנה"ל שערך סמנכ"ל ומנהל מינהל הפיתוח במשרד החינוך, תמיר בן משה, במודיעין עילית, יחד עם רה"ע הרב גוטרמן, נקבעו מזוזות במבני החינוך החדשים. "לא מובן מאליו שאני נמצא פעם שלישית או רביעית בפתיחת שנה"ל בעיר מודיעין עילית", אמר בן משה, "כרתנו ברית הבנות לבינוי קבע למוסדות החינוך בעיר בהיקפים אחרים. אני מבקש תמיד לנסוע עם רה"ע שמראה לי בדרך את מוסדות החינוך, בכל מטר. אני שותק ואומר, איזה היקפים, אין דברים כאלה במדינת ישראל! הרבה מילים טובות יש לי על רה"ע הרב גוטרמן, שלא מניח לי עד שמקבל כל מה שצריך לטובת הילדים, רק טובת הילדים וטובת העיר לנגד עיניו. למעלה ממאה כיתות חדשות, אין דברים כאלה בישראל. נמשיך לשמור על רצף הבינוי היכן שניתן וזו הזדמנות להגיד תודה, יש לך צוות שמקיף אותך בצורה מאוד מקצועית, עניינית ומכבדת בכל פרמטר כפי שאנו במשרד החינוך רואים בשטח. המשרד ימשיך לתקצב אתכם ואני מאחל שנת לימודים פורייה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מצער מאוד שרוב מוסדות הלימוד, פרטיים, מה ששולל תקציב מכובד ממשרד החינוך!
    אפילו לא תקציב של החינוך העצמאי!!
    עייון קל בתקציב העיר השכנה מודיעין מכבים רעות , ימחיש כמה אנו פריירים..
    51% מהתקציב שם הוא לחינוך!
    איפה חברי הכנסת שיסדירו את ה'חיידרים' באופן שיקבלו לפחות כמו בחינוך העצמאי, מתי תפסיקו לאמלל את הגננות שמקבלות שכר מינימום, בתת תנאים, סכום מצחיק לאומת גננות של משרד החינוך;
    במה יש להתגאות???
    ???????